چگونه محصولات تمیزکننده طبیعی بسازیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

برای یافتن بهترین گزینه های نظافت منزل لازم نیست از یک راهرو نظافت قدم بزنید - فقط انبار خانه خود را باز کنید. سرکه ، لیمو ، جوش شیرین و سایر پاک کننده های خانگی طبیعی کار شگفت انگیزی در تمیز کردن ، ضد عفونی کردن ، از بین بردن لکه ها و موارد دیگر دارند.


استفاده از سرکه برای تمیز کردن
سرکه تقریباً مانند اکثر پاک کننده های همه منظوره تمیز و ازبو معطر می کند. دستور کار این است که قسمت های مساوی آب و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. از این محلول برای تمیز کردن بیشتر مناطق خانه خود استفاده کنید. نگران این نباشید که خانه شما بوی سرکه می دهد. با خشک شدن بو از بین می رود.


هشدار
سرکه می تواند باعث تغییر رنگ یا آسیب به برخی از سطوح شود ، بنابراین ابتدا آن را روی یک قسمت پنهان آزمایش کنید تا مطمئن شوید تغییر رنگ یا خسارتی ایجاد نشده است. سرکه رقیق شده نامناسب اسیدی است و همچنین می تواند دوغاب کاشی را از بین ببرد. سرکه یا استفاده از آن روی سطوح مرمر ایده خوبی نیست.

سرویس بهداشتی: وان ، توالت ، سینک ظرفشویی و میزهای آشپزخانه را با محلول 1 تا 1 سرکه و آب تمیز کنید. همچنین می توانید کف اتاق را با استفاده از محلول سرکه و آب در حمام پاک کنید. این محلول مواد زائد صابون و لکه های آب سخت روی وسایل و کاشی های شما را پاک می کند و آنها را براق و زیبا می کند.

اگر حلقه های ناخوشایندی در کاسه توالت دارید ، از سرکه خالص در آنجا استفاده کنید. قبل از ریختن سرکه رقیق نشده در اطراف قسمت داخلی لبه ، توالت را شستشو دهید تا سطح آب پایین بیاید. کاسه را بشویید.


آشپزخانه ها: قسمت بالای اجاق گاز ، وسایل خانه و سطح میز را با قسمت های مساوی سرکه و آب تمیز کنید. برای تمیز کردن کف از سرکه استفاده کنید و از نتایج تازه و براق شگفت زده شوید.

اتاق های لباسشویی: از سرکه به عنوان نرم کننده طبیعی پارچه استفاده کنید ، که مخصوصاً برای خانواده هایی که مشکلات پوستی حساس دارند مفید است - به جای نرم کننده پارچه ای که از فروشگاه خریداری شده است ، 1/2 فنجان سرکه به چرخه شستشو اضافه کنید. سرکه علاوه بر این ، باعث تجزیه م detثر مواد شوینده لباس می شود. سعی کنید ماشین لباسشویی خود را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن با لیمو
آب لیمو ماده طبیعی دیگری است که می تواند برای تمیز کردن خانه شما استفاده شود. می توان از آن برای حل محلول های کف صابون و آب سخت استفاده کرد و برای درخشش برنج و مس بسیار مناسب است. از آب لیمو می توان با توجه به خصوصیات سفیدکنندگی طبیعی آن ، برای درمان لکه ها نیز استفاده کرد ، اما این می تواند یک اشکال نیز باشد. بهتر است ابتدا آن را در یک منطقه پنهان آزمایش کنید.

برنامه های تمیز کردن لیمو شامل موارد زیر است:

آب لیمو را با سرکه یا جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر تمیز شود.
یک لیمو را از وسط برش بزنید و روی قسمت بریده شده لیمو جوش شیرین بپاشید. از لیمو برای شستشوی ظروف ، سطوح و لکه ها استفاده کنید.
1 فنجان روغن زیتون را با 1/2 فنجان آب لیمو مخلوط کنید تا به عنوان لاک مبلمان برای مبلمان چوب سخت استفاده شود
یک پوست کامل لیمو یا پوست پرتقال را از طریق دفع زباله قرار دهید - این باعث تخلیه فاضلاب و آشپزخانه می شود.
تمیز کردن با جوش شیرین
جوش شیرین یکی از پاک کننده های متنوع است. می توان از آن برای پاک کردن سطوح به همان روش پاک کننده های تجاری غیر ساینده استفاده کرد. جوش شیرین به عنوان یک بوگیر نیز عالی است. یک جعبه را در یخچال و فریزر قرار دهید تا بو را جذب کند. در واقع ، آن را در هر جایی که به عمل معطر سازی نیاز دارید قرار دهید: سطل های زباله ، لباسشویی و حتی کفش های کتانی بسیار بوی خوش خانواده. جوش شیرین علاوه بر این ، به اتاق لباسشویی نیز افزوده می شود.

با استفاده از سایر پاک کننده های طبیعی
چند گزینه دیگر برای پاک کننده های طبیعی وجود دارد. شاید تعجب کنید اگر بدانید چیزهایی مانند سس گوجه فرنگی ، برنج ، قهوه و دیگر مواد آشپزخانه می توانند در نظافت خانه کار خارق العاده ای انجام دهند.

شما همیشه می توانید پاک کننده های طبیعی موجود در بازار را خریداری کنید ، اما مراقب آنچه در یک محصول تمیزکننده سبز به دنبال آن هستید ، باشید. با نحوه خواندن برچسب روی محصولات آشنا شوید ؛ بسیاری از این محصولات تجاری از مواد طبیعی استفاده می کنند که ممکن است در خانه خود داشته باشید ، اما همه پاک کننده های سبز به یک اندازه ایجاد نشده اند.





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: